det här är mitt liv

–> jag lever min dröm

Knäcken

with 4 comments

Igår var en såndär dag som skulle kunna ta knäcken på vem som helst! Fy farao! Började att faktiskt  sova tills väckarklockan ringde, vilket gjorde att morgonbestyren drog ut på tiden lite mer än de brukar, så gick ut och startade bilen lite väl sent. Då hade förstås bromsarna på vrålåket frusit fast…. Så pass mycket att jag var tvungen att väcka Steffe, för jag fick inte loss det själv. Kom försent till jobbet, jobbade hela dagen utan större problem men när jag skulle hem så hade bromsarna frusit IGEN. Backade och körde fram osv, sladdade runt på parkeringen och våldskörde till macken och bad Arne om hjälp! Han fick leta ett tag till han hittade igen gummisläggan, han ville  inte använda något annat.. Så till slut kom jag iväg till affärn. Hade tänkt köpa apelsiner och nejlikor och göra såna där bollar man hänger upp, men det var nog inte meningen för det fanns förstås inga nejlikor. PLUS att  jag glömde köpa lampor  till julgransbelysningen! Åkte hem och tände upp, var härliga 16 grader inne, och packade ner grejer för knäcktillverkning och åkte till systern.

Knäck-koket gick lite sisådär kan man säga.

Första omgången blev klar lite snabbare än beräknat, stenhård knäck och sönderbränd kastrull…

Andra omgången tog evigheter att koka och blev av så pass löst slag att den visst aldrig stelnade  riktigt…

Viss färgskillnad blev det på dom! Tog med dom mörka, stenhårda, hem. Resten får Linda göra vad hon vill med!

Undrar om man vågar sig på att försöka ikväll igen??

 

I morse sov jag inte till väckarklockan ringde, vaknade typ halv 5. Var på toa en sväng, upptäckte att julgranen hade tippat och att det var vatten över hela golvet. :( Sen blev det inget mer sova…. Znark. Efter idag har jag en halv arbetsdag kvar. Känns overkligt!

Written by Marre

december 20, 2010 den 8:23 e m

Publicerat i Allmänt

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Låter tufft… Men tur att du är en så stark och positiv person så du klarar det ändå! :-) Skönt att det snart är jul iaf! :-)

    Camilla

    december 21, 2010 at 10:18 f m

  2. Kom hit så ska jag bjuda på ett riktigt guppigt åk! ;)

    Systern

    december 21, 2010 at 10:21 e m

  3. Provade att göra chokladknäck ja, blev jätte goda. Finns på recept.nu. Är inte de lättaste att lyckas me knäck men är ju så gott:) God jul på er

    Karro

    december 22, 2010 at 1:12 e m

  4. Testar lite bara…

    Linda Madelene

    december 22, 2010 at 1:32 e m


Lämna en kommentar