det här är mitt liv

–> jag lever min dröm

Mysig måndag

leave a comment »

Idag har varit en mysig dag som hemmafru :) Colin fyller 4 år, så vi började med en buspromenad i dagsljus och även om det bet lite i kinderna av blåsten så var det hemskt skönt med friskluft! När vi kom in igen var Colin heeeelt galen och flög runt som en riktig buse, upp i fåtölj o soffa och runt runt :) Mindre kul fick han sen när hans ”snälla” matte trimmade av allt vinterlurv som såg förjäkligt ut, men fin blev han och badad och luktar gott :)

Steffe bakade semlebullar medan jag fixade Colin, så vi bjöd in Peter, Annica o Alex på fika ikväll. De tog även med middag, så först åt vi pizza, spelade sedan Kinect och fikade semlor! Bullarna blev liiiiite för stora, men det smakade iaf gott :) Colin fick smaka pizza o sen fick han kalvsylta blandad med sin middagsmat så jag tror han är nöjd också!

Nu ligger jag i sängen och kollar på Greys. Tredje säsongen har jag börjat med nu :) Steffe sover inte i samma rum just nu eftersom han har sån hosta och det går inte så bra att sova då…

Undrar just vad man ska hitta på i morgon… Det är ett hårt liv när man är hemmafru :) blir fruktansvärt rastlös! Särskilt när man legat på soffan en vecka eller så pga magsjukor och förkylningar… Gårdagens trip till Sundsvall var välbehövlig! Solen sken, shoppade lite bekväma kläder o annat och fick äta kineskäk. Så igår var också en mysig dag :) Det enda dåliga är att man får så ont i kroppen så fort man gör något nuförtiden… Men det är smällar man får ta! Det går snart över :)

Written by Marre

januari 10, 2011 den 10:17 e m

Publicerat i Allmänt

Lämna en kommentar